כשהגעתי לחברת *עסקים בע"מ* (השם האמיתי שמור), הבקשה העיקרית של המנכ"ל הייתה:
"להשתחרר מהשוטף. אני רוצה לדאוג לתכניות קדימה"
בפועל, הוא גם גייס עוד עובדים – שימלאו תפקידי ניהול בתחומי התפעול והמכירות.
מדובר בחברה עם ותק של מעל 7 שנים.
מוכרת ומוערכת בענף בו היא מתמחה.
בשנה האחרונה, הרחיבו את הפעילות שלהם לעוד שווקים/סוגי לקוחות חדשים.
אבל, ככל שגדלו והתרחבו, המנכ"ל מצא עצמו עסוק בכיבוי שריפות ומרדף נואש לשמירה על יציבות העסק.
לאף אחד מהעובדים בכירים וזוטרים, לא היה ברור מה תפקידו ותחומי האחריות שלו.
לא הוגדרו סמכויות ולמי מדווחים על מה.
אז כולם עשו הכל, אבל כלום לא נעשה עד הסוף.
כל מנהל תחום עבד ואסף את הנתונים שלו, לפי הבנתו.
לא הייתה שום מדיניות תמחור מחייבת והלקוחות ידעו שאם לוחצים מקבלים "מחירים טובים" וגם תנאי תשלום גמישים.
לדבריו: "כשהייתי עסק קטן בתחילת הדרך, הרווחתי ממש טוב והיום כל הכסף נשרף עוד לפני שמגיע אלי…"
יש שיגידו "צרות טובות". כי כל עוד יש הזמנות והמכירות גדלו, על כל השאר אפשר להתגבר.
אז זהו, שלא ולייתר בהירות ממש לא!
מעל 60% מהעסקים שנסגרו, או הכריזו על פשיטות רגל או הוכרזו בבתי המשפט כחדלות פירעון – בדיקות מראות שהקריסה נבעה מסיבות שמקורן בניהול לקוי.
ניהול נכון, נבחן – החל משיטות עבודה אדמיניסטרטיבית, נהלים והגדרת סמכויות ועד קביעת סטנדרטים מחייבים בנושאים של תמחור ומדיניות מכירות וגבייה.
בעסקים של יחידים או עם מספר עובדים קטן, כמו בחברות ענק – נכון אותו הכלל:
מה שלא מדיד לא ניתן לניהול
מה שלא ניתן לניהול, לא באמת משיג את מטרתו.
כדי שגם העסק שלך, יתפתח, יגדל והרווחיות תגדל בהתאם – נדרשת תכנית פעולה מגובשת ומקצועית. ומכיוון שרוב הסיכויים שלבדך כבר ניסית הכל, מזמינה אותך להתקשר ולהכיר את תכנית הלווי העסקי שהרכבתי בדיוק לעסק שלך.
054-311-0845
או למלא את הפרטים בטופס המצורף:
http://pages.anatyaguri.co.il/15weeks
- 054-3110845
- anat@anatyaguri.co.il
- ימים א' - ה' 20:00 - 09:00