חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה קורה כשעסקים קופצים ישר ל*איך*?

תוכן עניינים

השבועות האחרונים, מאמצע דצמבר ועד סוף ינואר, בכל העסקים ובכל העולם נראים די דומה. בכולם מתנהלים חיי העסק על שני צירים מקבילים. ציר איסוף והכנת החומרים, לסיכום שנת העבודה שחלפה וציר העבודה השוטף. מה מיוחד בתקופה הזו? שזו כמעט ההזדמנות היחידה בשנה שבה גם מתבהרת תמונת המצב האמיתית של העסק – לפי התוצאות והמידע שנצבר וגם אפשר לקבל החלטות לשינוי, שיפור ותיקון המצב בעסק לקראת שנת העבודה החדשה. מה מסוכן בתקופה הזו? הכי מסוכן זה המעבר ממצב ה*מה* – כלומר זיהוי הצורך או הבעיה, למצב ה*איך*. כשעוברים מזיהוי צורך ו/או בעיה לנקיטת פעולה, על בסיס החלטה אינטואיטיבית/ספונטאנית/ללא בדיקה, גם אם מגיעים לשינוי – הסיכון גדול ובהתאם התוצאות בטווח הארוך. מה נכון לעשות בתקופה הזו? 1.     לרכז את כל הניירת, החשבונות, הדוחות ולפני שמכניסים לשקית ומעבירים לרו"ח, לקרוא וללמוד את המצב לעומק.

  1. לפתוח קובץ במחשב ולמלא סיכומים של סך ההוצאות וסך ההכנסות (מע"מ בנפרד). כל שורת סיכום כזו, לחלק ל 12 חודשים. כך שגם אם לא נהוג לנהל מעקב חודשי – תתקבל תמונת מצב סטטיסטית ודי מדויקת.
  2. לפתוח קובץ חדש לטבלת תכנית עבודה. כל רבעון לתכנן בנפרד, כמובן לקחת בחשבון עונתיות רלוונטית לעסק שלך ועוד מגמות שמשפיעות על הביקושים למוצרים והשירותים של העסק.
  3. תכנית עבודה מגדירה יעדים (צפי) לכל חודש ולכל רבעון. אבל כדי שאכן ניתן יהיה להגיע ליעדים, חשוב לעצור וללמוד איך לתרגם יעדים של כסף לדרכי פעולה: מי קהל היעד העיקרי אליו פונים בכל חודש? איזה מוצר/שירות מוצע לקהל הזה? למה דווקא זו הבחירה הנכונה? כמה תקציב יוקדש למאמצי השיווק? ורק אז מתחילים לתכנן את ה*איך* – כלומר, על בסיס אסטרטגיה שמגובה בנתונים ניתן להרכיב תכנית שיווק איכותית שתניב את בתוצאות הרצויות.

      הרבעון הראשון של כל שנת עסקים הוא חגיגת ניהול עסקי במיטבה. כאן נטמעים הזרעים לצמיחה ורווחיות. העסקים המצליחים יודעים את זה ופועלים בהתאם. מעכשיו גם אצלך יכול להיות טוב יותר. ואם הבנת שלבדך זה לא ילך… אפשר להתקשר אלי 054-3110845 או להשאיר פרטים בקישור הזה: http://pages.anatyaguri.co.il/3weeks-men  אגב, אפשר להיעזר בקורס הדיגיטלי "מרעיון למוצר מנצח" שהכנתי למיטיבי *עשה זאת בעצמך/בזמנך*  זה הקישור: http://pages.anatyaguri.co.il/ProductCourse  שם אני מלווה אותך ומראה לך צעד אחרי צעד, איך לעשות בפעם הראשונה את הדברים בסדר הנכון ולהתחיל להרוויח במינימום סיכונים.

עדיין לא הצטרפת לחדר הדיונים? קבוצה סגורה לבעלי חברות ועסקים בפייסבוק – מכאן נכנסים: https://www.facebook.com/groups/181423438536442/, משאירים בקשה ומייד אאשר אותך. יש שם המון סרטוני הדרכה ומדריכים רלוונטיים לשיפור עבודת הניהול העסקי לתוצאות של צמיחה ורווחיות.

בברכת עסקים טובים לכולנו,

ענת.

תוכן עניינים

תוכניות הליווי שלנו

קורסים דיגיטלים

חייגו 054-3110845 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

עקבו אחריי

הפופולריים ביותר