חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תוכן עניינים

לפני חודש הבת שלי השתחררה מצה"ל. אחרי שגל השמחה התפוגג והספיקה לחזור מטיול אוורור קצר באירופה, נחתה אצלה התובנה: "משמעות החיים זה כסף" (בחיי שאלו המילים שלה).
אז כן, ישבנו לשיחת "ברוכה המצטרפת למסע החיים בעצמאות כלכלית".
מרתק ללמוד איך הדור החדש תופס את החיים בכלל ואת ההשפעה הקריטית של הנוכחות או היעדר הכסף בתוך התמונה הכללית של מה שנקרא "החיים שלך".
בצד המעשי של ההתפכחות היא הפיקה קובץ קורות חיים, בעזרתה האדיבה של הדודה המומחית לדבר. ויצאה לצייד.
מצאה עבודה, זמנית, שגם מעניינת אותה וגם משאירה לה זמן להמשיך בהכנות לקראת הלימודים האקדמיים. מסתבר שזה חשוב לה …
כאן חיכתה לי הפתעה:
בין השאר היא ושאר בני דורה, כוללים בחיפוש אחר תכניות לימודים ומקומות עבודה את המדדים של "ביטחון תעסוקתי" ו "ביטחון כלכלי/השתכרותי".
מסתבר שכל מוסד אקדמי שמכבד את עצמו הצמיד את סרגל המדידה הזה לצד כל תכנית לימוד שהוא מציע. סרגל שמנתח את המדדים בצורה אמינה ואמיתית, כולל אופק מדידה לשנים קדימה.
לבני הדור החדש, זה נראה כמו מידע בסיסי.
לי ולבני דורי – זו גישה שאנחנו לא זכינו לה.
הסיבות לשינוי, די ברורות:
ריבוי התחרות בין המוסדות להשכלה גבוהה, חלקם מוסדות פרטיים שנאבקים על כיסו של כל סטודנט ועוד השפעות שיצרו את היפוך התפקידים – המוסד האקדמי של זמננו מכיר בתפקידו כספק שירות במרחב רווי היצע ותחרות ולא רק בפריסה ארצית אלא מול עוד מוסדות ברחבי העולם.

כל ההקדמה הזו נועדה כדי לחבר אותנו, בעלי העסקים, להבנה שכדי שלקוחות יעדיפו דווקא את מה שיש לנו להציע, אנחנו נדרשים לכמה שינויים מעשיים בעדכון האסטרטגיה העסקית והשיווקית – כל אחד בעסק שלו:

✔️ הכרות מעמיקה ויסודית, עם מגמות הביקוש למוצרים/שירותים בענף בו העסק מתמחה.
✔️ לחפש מה "הגדולים" בענף שלך, מפתחים וישיקו בעוד שנה/שנתיים/שלוש… גם אם כרגע התמונה מאוד חלקית אפשר להבין דרך המסרים והשינויים במיצוב והמיתוג לאן הכיוון מוביל.
האסטרטגיה, עוסקת בשאלת ה"מה". זה הזמן שגם אצלך בעסק יעלו השאלות:

👈🏼 מה מטרת העל של כל אחד מהמוצרים /שירותים בעסק?
👈🏼 מה הרלוונטיות של כל אחד מהם, בעידן הזה.
👈🏼 להשיר את המבט קדימה, אם צריך להיפרד ממוצר או שירות שגם אם בעבר היו הלהיט הכי נמכר, במצב שאין להם ביקוש כיום – אז לא להתעקש.

 המהלך הזה, של בחינת עדכניות ההיצע בסל המוצרים בעסק – נכון היה תמיד.
 רק שכיום נוסף לו מימד של "להיות או לחדול" שמשפיע תוך פרק זמן של חודשים ספורים עד שהעסק קורס ונסגר.
 כן קצב השינויים מהיר ואכזרי למי שסומך על ערכים שהתיישנו כמו נאמנות לקוח ולקוחות אסטרטגיים קבועים.
👈🏼 האסטרטגיה השלטת כיום: אף אחד לא רוצה להישאר מאחור, בשום תחום וכולם רצים אחרי הדבר החדש הבא

לא הכל שחור ואת/ה לא חייב/ת לעשות הכל לבד. בכמה מהלכים, גם העסק שלך יכול להיות מבוקש ורלוונטי עוד שנים קדימה. אני מזמינה אותך לקרוא על התכנית המואצת לשיפור ביצועים
http://bit.ly/31t3MHr
או להתקשר 054-3110-845

ניתן לראות מאמרים וסרטונים שלי בנושא, כאן באתר או בערוץ היוטיוב שלי http://bit.ly/2NZOcxr

תוכן עניינים

תוכניות הליווי שלנו

קורסים דיגיטלים

חייגו 054-3110845 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

עקבו אחריי

הפופולריים ביותר