חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ומי דואג לך?

תוכן עניינים

נכון, אנחנו עצמאיים ובעלי עסקים. וככאלה אנחנו משקיעים את עיקר המשאבים שלנו ביצירת תועלות עבור הלקוחות שלנו, אלו הפעילים ואלו שאנו רוצים לצרף.
ותוך כדי השגרה והאקרובטיקה לג'נגל בין כל תחומי חיינו, נזנחת עובדה חשובה ויסודית אחת – אנחנו גם לקוחות(!!!).

בתחום האישי, העובדה הזו דווקא זכורה לנו. ולכן נגן על זכותנו להתמקח עם המוכר/ת בחנות האופנה, או נדרוש יחס ואדיבות מפקיד/ת הקבלה במשרד כזה או אחר גם השיפוצניק "זוכה" לשיחת מוטיבציה ביחס להצעת המחיר שנתן…. אבל, כבעלי עסק, מתי בפעם האחרונה אתגרנו את רואה החשבון שלנו? מתי התקשרנו לעורך הדין וביקשנו הסבר מניח את הדעת על נתון כזה או אחר? אפילו סוכן הביטוח נתפס בעינינו כמורם מעם שכל מילה שלו שקולה בפז!
מאז שהתחלתי את ההדרכות והליווי לעסקים ולארגונים, פגשתי עשרות עצמאיים ובעלי עסקים שרובם מקיימים יחסי "פגע וברח" עם הספקים שלהם.

רובם פוגשים את רואה החשבון/מהל/ת החשבונות/יועצ/ת המס לפחות פעם בחודשיים ולרוב הפעולה מתוארת כך: "מוסר/ת את המעטפה עם כל הניירות וישבור את הראש"..
כשהם רואים את מבטי הפליאה שלי הם מוסיפים: "מה אני כבר מבין בזה?? בשביל זה אני "מחזיק" אותו. אם משהו לא בסדר הוא מסדר ומעדכן אותי. אני סומך עליו ומאמין שהוא דואג לצרכים שלי".

אז זהו, שאף אחד לא "ישבור את הראש" בשבילכם אם לא תדאגו לכך.

כמנהלים של העסק שלכם, זוהי חובתכם ואחריותכם הבסיסית להכיר ולהבין את תרשים ההוצאות וההכנסות שלכם.
כשהיד על הדופק, ואתם מבינים את הנתונים – ההחלטות והמהלכים שלכם מדויקים יותר, אחראיים יותר, איכותיים יותר ומן הסתם אתם מבטיחים שכל הזכויות וההטבות להם אתם זכאים מגיעות אליכם.
יש לכם זכויות, ומגיעות לכם הטבות והקלות, ואפילו החזרים מפעם לפעם.
כשאתם משלמים למומחה שינהל עבורכם תחום מסוים – אתם הלקוחות.
ברור שהידע שלכם, בתחום הנהלת החשבונות/החוקים/הביטוח וכד', הוא ידע בסיסי בלבד ואין צורך ביותר מזה.
הרי לשם כך שכרתם את שירותיו של בעל המקצוע הטוב בתחומו.
עם זאת טוב ונכון תעשו כשתגלו מעורבות גדולה יותר.

בכל פעם שאני מתחילה תהליך לווי והדרכה עם עצמאי או בעל עסק/חברה/ארגון, או במפגש חד פעמי או לסדרת מפגשים, הנושא השני שעולה לבדיקה (הראשון קשור במהות העסק ומטרותיו) הוא התמצאות עם תרשימי הזרימה של הוצאות והכנסות בעסק.
כי הרי שום מהלך שיווקי/פרסומי/מכירתי, מבריק ככל שיהיה, לא יעזור לצמיחה העסקית שלכם – אם לא תדעו לשבץ אותו במכלול הניהול הכללי של העסק שלכם. ובכך אני מכוונת להתמצאות, שליטה ובקרה בכל הפרטים שמרכיבים את התמונה הגדולה.
וכאן נכנסים לתמונה רואה החשבון, עורך הדין, סוכן הביטוח ואפילו היועץ העסקי  – שתפקידם לתת לך מענה ומעטפת של ידע והכוונה מקצועיים להתנהלות נכונה ואיכותית יותר.
ככל שאתם, הלקוחות, תבקשו ללמוד ולהבין כך הוא,הספק,יחויב להשקיע מהידע והכישורים המקצועיים שלו.

אגב, עם הספקים בתחום המקצועי שלכם, אתם דווקא בסדר!! משווים מחירים, דואגים לקבל את המתאים והטוב ביותר, מקפידים על לוחות זמני אספקה – כל הכבוד!!

בפעם הבאה שאתם מגיעים למשרד רואה החשבון:

  1. תאמו פגישה מסודרת, לפחות של שעה, תסקרו יחד את הנתונים ותבקשו שלפגישה הבאה (בעוד חודש/רבעון) יציגו בפניכם תמונת מצב ריאלית והמלצות להמשך.
  2. תבטיחו שיגיע אליכם סיכום תזרים הוצאות והכנסות חודשי/רבעוני/שנתי בטבלאות נוחות להבנה והתמצאות, כדי שאתם כבעלי העסק תוכלו להכיר לעומק את מצבכם הפיננסי והמשתמע מכך.
  3. תרעננו את זיכרונו בכל הקשור למצבכם המשפחתי/בריאותי/אחר  – כל הזמן יש עדכונים של הממסד (ביטוח לאומי ומס הכנסה) לגבי זכויות והטבות שאולי גם מגיעות לכם.

בפעם הבאה שתבקרו את עורך הדין שלכם:

  1. תעברו על ניסוח חוזים/הסכמי ההתקשרויות שיש לכם מול ספקים ו/או לקוחות שלכם. אולי הגיע הזמן לרענן ולעדכן.
  2. תבקשו שיסייע לכם בניסוח פנייה /הצעת מחיר שאתם צריכים להוציא ללקוח. לא נוסח משפטי אלא לוודא שזכרתם לכלול נושאים הקשורים בהיבטים חוקתיים.
  3. תספרו לו על התכניות העסקיות שלכם ותבקשו את חוות דעתו/המלצות/הכוונות.

בפעם הבאה שתתקשרו לסוכן הביטוח שלכם:

  1. תבקשו לקבל פירוט, בשפה ברורה ומובנת, על תיק הביטוחים הפרטי ושל העסק. אולי תגלו שהגיע הזמן לשדרג ולעדכן.
  2. ביטוחים הם "מזכי מס" ידועים, האם אתם אכן נהנים מההקלות וההטבות שמגיעות לכם?
  3. תעדכנו אותו בעסוק שלכם ותבדקו האם אתם "מכוסים" כנדרש בחוק.

בפעם הבאה שתפגשו עם היועץ העסקי שלכם:

  1. תשתפו אותו בכל הפרטים הקטנים שמרכיבים את התמונה הגדולה של העסק.
  2. תבטיחו שאתם מקבלים פתרונות וכלים יישומיים לניהול מבוקר ומאוזן.
  3. תבקשו שההכוונה תהייה ממוקדת לעסק  שלכם  כדי שתראו את ההבדל בתוצאות כבר ברבעון הקרוב.

כדאי לך להכיר את תכנית הליווי יחד לצמיחה ורווחיות של העסק שלך.
לחלץ את העסק מסכנת קריסה להבראה ותזרים מאוזן.

האזינו לפודקסט בו התארחתי:

תוכן עניינים

תוכניות הליווי שלנו

קורסים דיגיטלים

חייגו 054-3110845 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

עקבו אחריי

הפופולריים ביותר