חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סל המוצרים בעסק שלך, הדרך הבטוחה למכירות טובות כל השנה

ייעוץ עסקי | איך קובעים 3 מחירים שונים למוצר אחד ומרווחים יותר?

תוכן עניינים

חודשי הקיץ, לעסקים רבים, נחשבים לעונה הבוערת שבה הם מוכרים הרבה, ולעומתם ישנם עסקים שעבורם זו דווקא העונה הכי חלשה, ישנם עסקים שחגי תשרי הם העונה העמוסה ושאר השנה הם בהתנהלות נמוכה יותר, ואצל אחרים דווקא סוף שנת הכספים היא העונה הטובה לגיוס לקוחות חדשים וכן הלאה הדוגמאות. אבל העיקרון שאני רוצה לדבר עליו זהה לכולנו: והוא מדבר על חוק הביקוש וההיצע, שמאפשר לכם ליצור מצב של ביטחון כלכלי ויציבות בעסק

כשפתחנו עסק, כל אחד בתחומו הבאנו איתנו את הידע המקצועי כמקדם ברור לפוטנציאל מכירות, וזה נכון גם אם העסק מבוסס על מסחר נטו.
כלומר הידע והניסיון המקצועי, הם העוגן עליו מבוסס העסק.
עכשיו נדרשת עבודת ניהול מקיפה כדי להפוך את הידע הזה למקור הכנסה.

שמי ענת יגורי, מומחית לפתרונות לניהול מניב רווחים, בדיוק לעסק שלך.
בסדרת ההדרכות שהפקתי עבורכם, נכיר את יסודות הניהול שכל עסק חייב להתבסס עליהם, אם באמת רוצים להתקדם לצמיחה ורווחיות.
הפעם  נתמקד בהבנת החשיבות של הכרת  חוק הביקוש וההיצע ואיך פריסת היצע השירותים והמוצרים,  מבטיחה מכירות כל השנה, ובכך להתגבר על סכנת הבצורת של העונות החלשות.

אחד המהלכים החשובים ביותר בניהול עסק – הוא פיזור סיכונים, ולכן עלינו כמנהלים ובעלים של העסק לדאוג שמעבר למוצרים המובילים שלנו יהיו לנו מוצרי משנה.
לפעמים זה יכול להיות אפילו מוצר קטן שהפרדנו מתוך מכלול המוצר או השירות המוביל, העיקר שנדע לזהות מגמות של ביקוש בקרב הלקוחות ולהציע להם את היכולות שלנו בהתאם לתקופה על ציר הזמן של שנת עבודה.
כמה דוגמאות:
1. קליניקה שמתמחה בטיפולי גוף, שהעונה החלשה שלה היא בתקופות חגים או אפילו ימים חלשים בשבוע, יכולה להציע שירות מסוים במחיר מיוחד דווקא לאותו זמן שזוהה כחלש – אותו שירות רק המעטפת התחלפה וכבר נוצר מוצר חדש לעסק.

  1. חברה שמספקת שירותי ייעוץ לעסקים ומזהה שהעונה החלשה שלה היא בחודשי הקיץ, בגלל חופשות ארוכות וכד', תציע ללקוחות הקבועים הסדר לווי מיוחד או לגיוס לקוחות חדשים תייצר מפגשי חשיפה מרוכזים בתנאים אטרקטיביים.3. משרדי רואי חשבון והנה"ח שהביקוש לשכירת השירותים שלהם חלש יותר ברבעונים 2 ו 3 יציעו מעטפת שירות שכוללת את החלק היחסי מהשנה הנוכחית ללא תוספת תשלום למצטרפים החדשים שיחתמו על הסכם התקשרות לשנת העסקים הבאה לפחות.
  2. מעצב תכשיטים שהחודשים שבין החגים והמועדים הם תקופת שפל במכירות שלו יציע מוצרים ללקוחות מוסדיים כמו מתנות עם לוגו החברה וכדומה.

ודאי שמתם לב, שאופי השירותים והמוצרים בעסק לא השתנה. מה שכן השתנה היא המעטפת של השירותים והתאמת ההיצע לחוקי הביקוש.
וכאן הגענו לטיפ שיראה לכם
איך להבטיח פעילות עסקית ולטפח רמת ביקוש גם בתקופות שפל.

  1. כדי לאפשר לכם להתחיל את התהליך של יציבות בעסק שלכם, ראשית הכינו רשימה, כמו תפריט, של כל סוגי השירותים והמוצרים בעסק שלכם.
    לצד כל מוצר או שירות סמנו את העונה החזקה שלו – אותו פרק זמן שרמת הביקוש אליו גבוהה יחסית משאר חודשי השנה ולצד זה את העונה החלשה.
    2. עכשיו תבחרו מתוך התפריט מוצר אחד או שניים עליהם תבססו את תכנית "החייאת התקופות החלשות"
    כלומר, תרכיבו לכל מוצר או שירות כזה מעטפת שיווקית שיש לה סיכוי להגדיל את הביקוש בעונה החלשה של ביקושים נמוכים.חשוב שתזכרו, מדובר ביצירת תכנית שיווק ומכירות למוצר שהביקוש אליו בעונת השפל שלו ולכן הציפיות מהמכירות צריכות להיות בהתאם. יחד עם זאת, לשמירה של  עורק מכירות פעיל יש חשיבות גדולה ליציבות העסק לאורך השנה, ולכן המאמץ הזה הוא חלק מתכנון השיווק והמכירות הכללי של העסק.
    זה מה שענף הביגוד וההנעלה עושה במכירות סוף עונה, או חיסולי מלאי בחנויות חשמל ורהיטים. זה מה שמאמני דיאטה ומורים לשחייה עושים בחורף ומה שבענף התיירות עושים בחודשים ללא חגים וחופשות אבל גם עצמאיים ועסקים קטנים מתחומים אחרים מחויבים למהלכים שיזרימו הכנסות בתקופות השפל.
    בטוח שגם בעסק שלכם תמצאו מוצר או שניים שבהתאמה כזו או אחרת יעזור לכם לייצר הכנסות גם בתקופות של ביקוש נמוך. אז קדימה לעבודה.
    עד לטיפ הבא, להתראות וברכת עסקים טובים על כולנו.

כדאי לך להכיר את תכנית הליווי יחד לצמיחה ורווחיות של העסק שלך.
לחלץ את העסק מסכנת קריסה להבראה ותזרים מאוזן.

האזינו לפודקסט בו התארחתי:

תוכן עניינים

תוכניות הליווי שלנו

קורסים דיגיטלים

חייגו 054-3110845 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

עקבו אחריי

הפופולריים ביותר