משימת הניהול המורכבת, של אפיון ואיתור קהלי יעד – לקוחות פוטנציאליים, תמיד הייתה אתגר מיוחד:
מה בא קודם המוצר/שירות או הלקוח?
איך יודעים מה באמת הלקוח צריך/מחפש?
איך לגרום לו להעדיף דווקא את ההיצע של העסק שלי?
מאז 2005, כשהאינטרנט קירב והפך את כל העולם לשוק אחד גדול וזמין, האתגר רק התעצם.
כל יום מוצעות עוד פלטפורמות למסחר ויצירת קשרי עבודה ונזנחות פלטפורמות שעד כה היו *המילה האחרונה*.
המושג נאמנות לקוח – איבד מהרלוונטיות שלו.
ואנחנו בעלי העסקים והחברות, נדרשים להעמיק ולשפר ביצועים בתנאים לא פשוטים.
אז מה עושים?
מתחילים בהבנה שאלו כללי המשחק.
משם, מקבלים בהסכמה את הכללים החדשים:
לחדש, להפתיע, לרגש לא את עצמנו – אלא את הלקוחות הפוטנציאלים שלנו!
שבתכל'ס זה אומר: לצאת מההרגלים המוכרים, להסכים לבדוק את הביצועים שהעסק מגיע אליהם מדי רבעון, לטפח יחסי גומלין בין תחום הפיתוח העסקי ומגמות ההיצע בשוק בו אנו פועלים ובמילה אחת – לנהל.
אחת הפעולות המשמעותיות, שנכון לעשות, היא – להתאים לכל מוצר/שירות את סוגי הלקוחות הרלוונטיים עבורו.
להימנע מהכללה של "לקוחות לעסק" אלא למקד "לקוחות לכל מוצר/שירות".
בהמשך לפתח מוצרי שיווק מתאימים לכל מוצר/שירות ולבחור את המידיות המתאימות.
אחת המידיות היותר אפקטיביות היא הזירה המכוונת – אינטרנט/רשתות חברתיות/רשימות דיוור וכן הלאה.
לעזרתנו, בעלי העסקים והחברות, באים המומחים שיודעים איך למקסם תוצאות מכל זירה כזו ואם נגיע אליהם מוכנים, כלומר פילוח נכון של הקהלים המתאימים, יש סיכויים גבוהים יותר לשדרג את תוצאות המכירה .
כחלק מהשינויים שחלים על תנאי השוק, נולדים גם מקצועות חדשים.
במאמר שהתפרסם בעיתון ישראל היום, מסבירים את תחום ההגעה לקהלים ממוקדים וענף מקצועי חדש שנוסד לשם כך: "איך הפך הפי. פי .סי למקצוע מבוקש?"
אחד המודלים הנפוצים לתמחור של פרסום באינטרנט נקרא "תמחור על פי הקלקה", Pay Per Click .
בשיטה הזו המפרסם משלם רק אם הגולש לוחץ על המודעה שלו והמחיר של כל הקלקה נקבע מראש. היתרון הוא שהמפרסם לא רק מחליט מראש כמה הוא מוכן לשלם כדי להביא לאתר שלו גולשים, אלא מצמצם את הסיכון להחטיא את קהל המטרה. במילים אחרות, המפרסם יוצא מתוך נקודת הנחה שמי שיקליק על המודעה שלו ממילא מתעניין במוצר או בשירות, ולכן משתלם לו לשלם על כך. עם זאת, רוב בעלי העסקים לא יכולים לקחת על עצמם את הנושא של פרסום באינטרנט." לקריאת המאמר, לחץ כאן:
http://www.israelhayom.co.il/article/530065
כדאי לך להכיר את התוכנית המאצת לשיפור ביצועים,לבעלי עסקים וחברות.
תוצאות מובטחות תוך 15 שבועות בלבד
בברכת עסקים טובים לכולנו,
שלכם
ענת יגורי