כל בעלי העסקים נמצאים בתקשורת רצופה עם בעלי תפקידים שמשלימים חלק מהעשייה עבור העסק שלהם.
אצל חלקם אלו בעלי תפקידים בתנאי התקשרות של ריטיינר חודשי, או שכר שעתי, או כל הסדר אחר ואצל חלקם אלו עובדים קבועים בעסק/חברה/ארגון.
כדי שההתנהלות בעסק, תהיה גם יעילה וגם אפקטיבית, נוסדים נהלים ושיטות עבודה שנועדו לסייע ולקדם את הפעילות העסקית השוטפת כמו גם תהליכים של תכנון לטווח ארוך.
לעיתים אלו נהלים שנבנו באופן טבעי אינטואיטיבי ולעיתים אלו נהלים שנקבעו כחלק מהסכמי התקשרות מול לקוחות שדרשו את קיום אותם נהלים.
עצם יצירת נהלים ושיטות עבודה בתוך העסק מבטיחה סדר ארגון ושמירה על יציבות העסק לשנים ארוכות.
זה מתחיל בהכרת המבנה הארגוני האמיתי בעסק:
- מי עושה מה ,מתי איך ואיפה?
- למי כפוף כל בעל תפקיד ולמי הוא חייב בדווח?
- מי מחלק את עוגת התקציב ואיך הוא מתחלק בין המחלקות, לפי איזה סדר עדיפויות?
מתקדמים לשיטות עבודה יעילות ואפקטיביות:
- תכנית עבודה רבעונית או לטווח ארוך יותר, מי קובע את היעדים ומי מוודא שאכן בעלי התפקידים עמדו באותם יעדים?
- כשיש שינויים או תקלות שצריך להתמודד איתן בשוטף, איך מדווחת התקלה, למי ומי מטפל בתיקון?
- נהלים לקליטת לקוח חדש – כדי שהעסק יניב ממנו תועלת כמה שיותר נכון ומהר.
- נהלים לקליטת עובד חדש – כדי יצדיק את העסקתו תוך פרק זמן של עד 3 חודשים.
- שיטות עבודה לתאום בין תחומי העסק השונים – פגישות קבועות בשבוע/חודש/רבעון, עם טבלאות מידע ונתוני אמת.
גם אם בפועל זהו עסק של יחיד, עדיין הוא נמצא בקשר עם מי שמכין עבורו את הפרסום, רואה חשבון, עורך דין, סוכן ביטוח, ספקים שונים.
ללא נהלים ושיטות עבודה, גם הסדרי הגביה והתשלומים לא מטופלים נכון ונוצר חוסר איזון בתזרים הפיננסי.
חשוב לזכור, העסק שלך הוא גוף חי שמשתנה כל הזמן. לכן גם הנהלים ושיטות העדכון חייבים להתעדכן ולהתאים לצרכיו בכל זמן. אם צריך משנים ומעדכנים נהלים ותשתיות עדכון.
בטוח שאם היה לך הידע המעשי ליישום, כבר מזמן היה סדר גם בעסק שלך.
לבד ועם כל הלחצים שמסביב, זו מלאכה מורכבת ולא פשוטה.
בדיוק לשם כך יצרתי את תכנית הלווי העסקי הממוקד. 3 שבועות וגם לך יהיה עסק מסודר, יציב ומרוויח. כל הפרטים בלחיצה על הקישור כאן: http://pages.anatyaguri.co.il/3weeksmentoring