לפעמים אנחנו נדרשים להעלות מחירים למוצרים או שירותים בעסק.
יכולות להיות סיבות שונות שחלקן נובעות מהתייקרות של חומרי גלם/שערי מטבע/התייקרות תעריפי חשמל וכד'
או לחלופין סיבות של שינויים שקרו בתוך העסק ומחייבים עדכון של מחיר המכירה.
אז איך נבצע את עדכון המחיר – בלי שנפגע במכירות?
נבדוק את סל המוצרים בעסק:
מה מהם כבר לא מבוקש ולא רלוונטי? זמן טוב להוציא מהמגוון.
מוצרים עם ביקושים גבוהים, נוודא שהמעטפת השירותית* שלהם מוסיפה ערך ומעלה את חווית הקניה דווקא מהעסק שלנו.
כמה דוגמאות:
אדריכל שמציע שעת ייעוץ לקראת בניית בית, יוסיף מדריך ללקוח שיעזור לו בבירוקרטיה מול הרשויות והמלצות לחומרי גלם מסויימים. הלקוח ירגיש שהוא בידיים מקצועיות ויש מי שדואג לו. סיבה טובה מבחינת הלקוח לשלם גם תעריף גבוה יותר מהצעות אחרות שקיבל.
בית מאפה שמציע מגוון מאפים מהמדף ו/או בהזמנה אישית, יוסיף לקניה מעל 50 ₪ 250 גר' דוגמיות מאפים בונוס. או בכלל יפיק סדרה של מתכונים לאפייה עצמית וידפיס כפנקס קטן במתנה
עוד רעיונות להעצמת חווית הקניה ולשמירה על מכירות שלא יפגעו בעקבות העלאת מחירים:
- שובר לקנייה חוזרת, בגובה 10% מהקניה הנוכחית
- מכירה מוגדלת: הצמדת מוצר/שירות משלים במחיר הנטו שלו
- דוגמית להתנסות במוצר חדש
- הדרכה מקוונת/שיעור בונוס
* חשוב לזכור:
1. בתמחור החדש לכלול גם את חישוב עלויות הנטו של התוספות של המעטפת השירותית
2. כשאנחנו מעלים את הערך הנתפס של חווית הקניה למוצרים ושירותים מהעסק שלנו, הלקוח ידע להעריך את זה ויחזור לרכוש מאתנו.
לכן, תבדקו מה באמת חשוב ללקוחות שלכם? איך הם רוצים לקבל את המוצרים/שירותים מאתנו?
3. לקוח שאומר "יקר לי" / "אין לי עכשיו תקציב"
זה לקוח שלא מצא אצלנו, את מה שחיפש. ואנחנו, לא חשבנו על פתרונות מספקים להקל עליו את ההחלטה לרכוש מאתנו…
תשמרו על העסק שלכם,
תמחרו נכון ותמכרו רק מה שיש לו ביקושים
בברכת עסקים טובים על כולנו
ענת