כמה עולה לעסק שלך להביא כל לקוח?
"לפני הקורונה, העסק עבד מצוין"
"גם לקוחות ותיקים קונים פחות"
"לאנשים נגמר הכסף"
מוזמנים להוסיף עוד סיבות לתאר את המצב של היחלשות העסק שלכם.
מן הסתם, כל הסיבות נכונות. מי כמונו מכיר את הענף שבו אנו מתמחים.
רק שאז, איך נסביר שעסקים אחרים בענף שלנו – כן מתקיימים בהצלחה?
מה הם עושים אחרת?
לא… הם לא מורידים מחירים וגם לא "עובדים על הלקוחות בעיניים".
עסקים שכן שרדו ואפילו התחזקו מאז 2020 , נעשתה ועדיין נעשית בהם עבודת ניהול אמיצה ומעמיקה של איתור מגמות ביקוש ודרכים רלוונטיות לספק היצע.
לדוגמא:
מרכז טיפולים קוסמטיים שמעדכן את הלקוחות על קביעת תורים, מבצעים או כל מידע חשוב אחר – באמצעות הווטסאפ. אבל לא מסתפק בזה וגם מציע פתרונות טיפול חדשניים לקהלי יעד שעד היום לא עבד איתם. גם משמר לקוחות ותיקים וגם מגדיל את נפח הפעילות מול לקוחות חדשים מסוג חדש.
סוכנות ביטוח שנאלצת להתמודד עם סוכנויות שנותנות את כל השירותים בדיגיטל, פיתח מוצר חדש "יעוץ טרום ביטוח" ובכך מכניס אליו לקוחות שגם אם את הפוליסה ירכשו במקום אחר, הוא שירת אותם, תמורת תשלום, בשלב הייעוץ ושמר על תזרים הכספים אצלו בעסק.
מדריך טיולים שבתקופות הסגר הושבתה עבודתו לחלוטין. ייצר סדרת טיולים וירטואליים. וסיפק הרצאות מרגשות בזום. וכיום לצד הטיולים שהוא מלווה ומדריך הוא ממשיך עם ההרצאות לקהלים מוגבלים ומבוגרים, שגם בזמנים ללא מגפה לא יכולים לצאת לטייל בשטח.
תחום ניהול השיווק, בכל עסק ומכל סדר גודל, הוא אחד התחומים הכי מורכבים ומאתגרים לניהול.
הרבה לפני הפרסומים ומשיכת הלקוחות לעסק, אנחנו, בעלי העסקים, נדרשים למשימות איתור ולימוד של תנאי השוק המשתנים.
נדרשים להכיר בעובדה שאין יותר דבר כזה נאמנות עיוורת של הלקוח.
שתהליך פיתוח מוצר או שירות חדש עדכני ומותאם לביקושים של היום – יכול לקחת כמה חודשים טובים וגם אז אין ערבות להצלחה.
וכל זה תוך כדי שימור העסק פעיל ומבוקש.
ויש מחיר, בכסף, לניהול תחום השיווק. לפעמים אפילו מחיר גבוה יותר מעלות המוצרים שנמכור.
כלל האצבע משכלל במחיר המכירה ללקוח – הוספה של בין 2% עד 5% מסה"כ הוצאות ניהול השיווק של העסק.
לכן, עוד הרבה לפני הפרסום ולפני שנכנס הלקוח הראשון – העסק מייצר הוצאות על ניתוחי התנהגות השוק, על שינויים נדרשים במוצרים/בשירותים כחלק מהמענה לביקושים שכל הזמן מתעדכנים.
החלק של האומץ קשור בלהסתכל ולנתח את הנתונים בלי פשרות ותירוצים.
החלק של ניהול תהליכי הפיתוח וההתאמות לשמירה על רלוונטיות – נקרא ניהול שיווק איכותי.
הלקוחות שלנו, עולים לנו הרבה כסף, כדי שבסוף יבואו אלינו ולא למתחרים.
לכן חשוב לזכור לתמחר נכון ולכלול גם הוצאות עקיפות – בכל מחיר מכירה שנקבע.
כדאי לך להכיר את התכנית מואצת לשיפור ביצועים, לבעלי עסקים וחברות
תוצאות מובטחות בתוך 15 שבועות בלבד.
- 054-3110845
- anat@anatyaguri.co.il
- ימים א' - ה' 20:00 - 09:00