חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מי הלקוחות שלך ואיך זה קשור לתמחור?

מי הלקוחות ואיך זה משפיע על התמחור

תוכן עניינים

מעצב תכשיטים שמציע קו מזכרות/מתנות עם לוגו לחברות וארגונים גדולים.ירקן בשוק שמכין מספר מנות מוגבל (כל הקודם זוכה) של סלט טרי מדי יום.

בית דפוס עם מכונה למדבקות שחתם הסכם עם גני ילדים בעירו ומכין דף מדבקות אישי לכל ילד לכבוד יום ההולדת שלו.

מטפל הוליסטי שבסופי שבוע פותח את הקליניקה לחיילים קרביים.

מעצבת שמלות כלה שעיצבה קו אופנה לבנות מצווה ושושבינות.בעל משתלה שמקיים קורס לשזירת פרחים, פעם בשבוע.

בעל נגרייה (עם 15 עובדים) שחתם הסכם עם חברת הובלות וגם עם מעצב פנים ידועיועץ לכלכלת המשפחה שמעביר הדרכות לסטודנטים מטעם אגודת הסטודנטים בחיפה. ועוד ועוד עצמאיים ובעלי עסקים שהרחיבו את סל השירותים של העסק שלהם ובכך מבטיחים את תזרים ההכנסות לעסק שלהם באופן רציף ויציב לאורך השנה.

סל השירותים של כל עסק (לא משנה הגודל, הוותק והתחום) חייב להיות מורכב מקו מוצרים/שירותים מרכזי – שפונה לקהל היעד העיקרי, וקווי מוצרים ייחודיים ממוקדים לקהלי יעד משניים.

הקהלים המשניים הם אותם בעלי צורך במוצר של העסק אך בתחום או בהיקף מאוד ספציפי.נכון, הנפח הכמותי של הקהל המשני ותדירות מתן השירותים הם לא גדולים אבל (!!) וכאן הפלא – בזכות המיקוד והדיוק ניתן לתמחר את השירות באופן שיהיה רווחי וכדאי יותר לעסק ולך כבעליו.

לפעמים, אגב, ניתן יהיה לפנות לאותו גורם (פרטי או מוסדי) תחת מספר שירותים בהתאמה לאופי השירות המוצע. אותו לקוח יכול להתעניין ביותר מסוג מוצר אחד. כאן יש חשיבות לניהול רשימת לקוחות מסודרת ופילוח לפי סוגי צריכה.

פיצוח סוגי השירותים/מוצרים שעסק יכול להציע לקהלים משניים, הוא תהליך מתמשך שמזרים "דם חדש" כל הזמן לעסק ומבטיח לך כבעליו תנועה ועדכניות לאורך שנים.וכאן ישנם מספר כללי יסוד שחשוב מאוד להקפיד עליהם:

1. שלב איתור וזיהוי צורך ומגמות ביקוש. פיתוח של שירות או מוצר חדש דורש השקעה לא מבוטלת של משאבי זמן כוח עבודה  וכסף, לכן לפני שנכנסים לתהליך תכנון ופיתוח כדאי לבחון את היקף הביקוש. (סקירה אצל המתחרים, לימוד על מגמות דומות ברחבי העולם, סקר קטן בקרב לקוחות או לקוחות פוטנציאליים – רק לא להמציא ולפעול על בסיס"תחושות בטן" בלבד).

2. שלב התכנון ובדיקת היתכנות. כל מוצר חדש הוא גם סיכוי (להצלחה ומכירות) וגם סיכון (העדר ביקוש והשקעה שאין לה כיסוי). כדי למזער את הסיכונים או לנהל סיכון בצורה מחושבת, תהליך הפיתוח ואפיון המוצר יחד עם בדיקת מגמות הביקוש הוא תהליך חיוני. קחו את הזמן, ערכו את הרשימות, הברורים, הבדיקות חשבו באופן יצירתי/פתוח ורק אז תתקדמו לשלב הבא – התמחור.

3. שלב הבידול והתמחור. גם אם פיתחתם מוצר ייחודי ויצירתי מאין כמוהו וגם אם יצרתם מענה שעבורכם הוא חדש אבל כבר מוכר במקומות אחרים, האופן שבו תבחרו לשווק אותו יקבע את סוג הקהל אליו אתם רוצים להגיע ואת שווי הערך הנתפס של המוצר.אותו שירות/מוצר יכול להיות מוצע במעטפת לקהל רחב – זמינות גבוהה, מחיר נוח, נגישות טובה וכד'. או במעטפת אקסקלוסיבית לקהל ממוקד ומצומצם – "מוצר בוטיק". כאן אתם המחליטים. ובהתאם אתם גם תשווקו את המוצר/שירות החדש שלכם.התמחור כאן מרכיב לא רק את שורת הסכום הסופי אלא יחייב אתכם לעמוד בסטנדרטים הנגזרים ממנו.מוצר או שירות שמוצעים במחיר נוח ימכרו לקבוצות או ליחידים בתנאים כמעט זהים לשאר המוצרים שלכם.מוצר או שירות בעלי אופי ייחודי וממוקדים לקהל מצומצם יימכרו במעטפת שירותית ותקציבית בהתאם לערך הנתפס. כלומר גמישות גבוהה לדרישות הלקוח, מתן פתרונות מאוד ממוקדים וכן הלאה.

את תהליך התמחור – הרכבת המחיר למוצר או שירות תתחילו כשבפניכם פרוסות כל ההוצאות הישירות של פיתוח ושיווק המוצר/שירות, יחד עם חישוב הוצאות בלתי צפויות מראש, אם יש צורך העריכו הוצאות ייחודיות לכל לקוח, וכמובן החלק היחסי של ההוצאות הקבועות של העסק.


כדאי לך להכיר את פגישת המרתון לפיצוח הקוד לתמחור נכון.
תתחיל להרוויח מכל עסקה.

תוכן עניינים

תוכניות הליווי שלנו

קורסים דיגיטלים

חייגו 054-3110845 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

עקבו אחריי

הפופולריים ביותר