להכניס מוצר חדש לעסק, או להוסיף עוד סוג שירות למכלול הקיים – הוא מהלך מורכב, אבל נקודת המוצא חייבת להיות התועלת שהמהלך יביא לעסק שלך.
הסבר: המוצר/שרות הוא אמצעי, הגדלת מחזור המכירות הוא היעד ולשם כך צריך להתקיים חיבור של המוצר/שרות עם הלקוחות המתאימים.
לכן, מבנה התהליך הוא כזה:
– החלטה אסטרטגית שאכן סל המוצרים/שירותים הקיים הגיע למיצוי.
– לאחר בדיקה ראשונית הגעת למסקנה שאכן הוספה של מוצר/שרות חדש היא הדרך הנכונה להתמודד עם יעדי ההכנסות וגידול ברווחיות.
– בניית מסלול לימוד מקביל של:
– מגמות ביקוש בתחום המקצועי שלך
– בדיקות היתכנות של השקעות וכושר החזר
ורק אז מתאפשר השלב הבא:
איתור ופיתוח מוצר/שירות בהתאמה לאופי העסק, קהלי היעד, יעדי פתוח עד לשלב ההשקה.
לשם הדוגמא נעזר בתהליך מאוד חדשני (בארץ) שעשו בתחנת הרדיו eco99fm:
הכותרת: eco99fm תתחיל לשווק כרטיסים להופעות מוזיקליות בארץ הרכישה תבוצע ישירות באפליקציה*.
*גילוי נאות, רק אחרי* שקראתי את הידיעה הבנתי את פשר ההפניות למופעים שהחלו לשדר שם.
לקריאת הכתבה במלואה – לחצו כאן.
והנה ההסבר, מתוך הכתבה: "לדברי חגית קמין, מנכ"לית eco99fm לפני כשנה התחלנו ביישום אסטרטגיה עסקית הכוללת הובלת שוק הסטרימינג בישראל. התחנה ביקשה – והצליחה- לנפץ את תקרת הזכוכית הטריטוריאלית והתדמיתית האופיינית לתחנת רדיו אזורית, ותוך חודשים ספורים שברנו את ההגמוניה של התחנות הארציות הוותיקות".
בהמשך מוצגת המוטיבציה המרכזית של התחנה – כגוף עסקי שפועל למטרות רווח: "הרעיון של שילוב מכירות של כרטיסים באפליקציות מוזיקליות על רקע הניסיון למצוא מקורות הכנסה נוספים…"
כדאי לך להכיר את תכנית הליווי יחד לצמיחה ורווחיות של העסק שלך.
לחלץ את העסק מסכנת קריסה להבראה ותזרים מאוזן.