חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה שרלוק הולמס ואגתה כריסטי זכו לחיי נצח?

תוכן עניינים

למה שרלוק הולמס ואגתה כריסטי זכו לחיי נצח?

הצלחה במרחב העסקי נמדדת לפי השורה התחתונה – רווח והפסד.

נתון זה היא עובדה ידועה ואף מוצדקת.

כל מדד אחר תומך בתהליכים, פוטנציאל, צפי לטווח ארוך וכדומה.

כדי להבין שהשורה התחתונה (הצלחה ורווח כלכלי) הם תוצר של דרך, לעיתים ארוכה, בחרתי להשוות את מסע ההתנהלות העסקית לספרות הקלאסית של הבילוש.

להבדיל מספרי המתח שהקורא רק רוצה להגיע לעמודים האחרונים בהם מתברר מי הטוב ומי הרע, מי שרד וניצח ועל חשבון מי…

ספרי הבילוש הקלאסיים של אגטה קריסטי ומסעות החקר של שרלוק הולמס (בעזרת  ידידו ווטסון) מובילים אותנו בתוך עלילה סבוכה שכל פרט בה מקרין אור על עוד פרט.

כמעט עד מחצית העלילה אין הבדל בין פרט שולי למידע רב משמעות – להיפך אנו נדרשים לשים לב ולזכור את הפרטים הקטנים. אותה סיכה שנשכחה על המדף, אותו ספר שהונח הפוך הם לעיתים המפתח לפיצוח התעלומה.

אייך זה קשור למרחב העסקי?

כל בעל עסק (לא משנה ההיקף והגודל) מכיר את תחושת הלחץ, הפנימי (בליבו ובנפשו של בעל העסק) ומגורמי חוץ כמו הבנקים, כשעולה השאלה "נו מה עם ההכנסות/שיפור המאזנים/החזר ההלוואות?".

מי שמבקש לקבל תשובות כאן ועכשיו מתנהל כמו בספרי המתח – לא שם לב לפרטים, העלילה כמעט ולא נוגעת בו. כלומר לא פורס את ההתנהלות העסקית לטווחי זמן, נמנע מהתבוננות מבקרת  על האופן בו מתקבלות החלטות/נקבים מחירים/מושקעים כספים לרכש ופרסום וכן הלאה – מן הסתם גם התשובות אליהן יגיע יהיו שטחיות וחלקיות, מצב שיכול לגרום לקריסה והתרסקות כללית של העסק אם לא מיד אז בטווח הרחוק.

מי שיבחר במתכונת של הבלשים הקלאסיים, יגלה שאיסוף המידע העסקי, פריסה של הנתונים והעובדות במלואן (ביקורת, בקרה, הסקת מסקנות והפקת לקחים), הם הדרך היחידה לקיים עסק יציב ואיכותי לאורך זמן.

כמו ספרי הבלשים, לעיתים מחויב בעל העסק לקבל החלטות כואבות.

הבלש מגלה שמי שנחשב  אמין וצח כשלג הוא בעצם מקור הרע.

בעל העסק עתיד למצוא שמוצר שפיתח  ומאוד אהב או שירות שנתן וחשב שמהווה מוביל לעסק – הם דווקא אבני הרחיים על צוואר יכולת הקיום הכלכלי בעסק.

זהו יום קשה לכל הדעות אך גם יום בו בעל עסק אמיץ יזהה את נקודת המוצא והצמיחה שלו.

התנהלות נכונה במרחב העסקי משמעותה לדעת לשחרר בכל רגע נתון את מה שחוסם את העסק מלהתקדם בהצלחה לשורה התחתונה.

לעיתים יהיו אלו הרגלים/מחשבות/תפיסות עולם

ולעיתים, מוצרים/שירותים/קהלי יעד שכבר אינם משרתים את העסק.

אפשר להפליג עוד ועוד עם השוואות וניתוחים, אבל נראה לי שהנקודה הובנה:

עצמאי שרואה בעסק מרחב להתנהלות לטווח ארוך טוב לו לבחון ולהשקיף על מהלכיו ממבט על (התמונה הכוללת וללא עומס רגשי מידי) כדי שיוכל לדייק את חלקי התמונה לפאזל יעיל ומועיל – שיבואו לידי ביטוי  בצמיחה כלכלית.

ותזכרו, גם שרלוק הולמס האגדי נעזר בווטסון. אז אתם יכולים ומוזמנים להיעזר בשרותי דרך קבוצת מים (מפתחים יסודות מניבים למרחב העסקי). בהצלחה!

כדאי לך להכיר את התוכנית המאצת לשיפור ביצועים,לבעלי עסקים וחברות.
תוצאות מובטחות תוך 15 שבועות בלבד

האזינו לפודקסט בו התארחתי:

תוכן עניינים

תוכניות הליווי שלנו

קורסים דיגיטלים

חייגו 054-3110845 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

עקבו אחריי

הפופולריים ביותר