חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה נועד הסעיף "בלתי צפויות" בשלב התמחור?

ייעוץ עסקי | סעיף "בלתי צפויות" בשלב תמחור

תוכן עניינים

בטוח שגם לך זה קרה, אולי אפילו יותר מפעם אחת, שאחרי שנתת שירות או מכרת מוצר חישבת בינך לבין עצמך "כמה נשאר לי" אחרי כיסוי ההוצאות.
כי זה מה שאנחנו עושים.

קודם מוכרים ורק אחר כך בודקים איך כמה ולמה הרווחנו/הפסדנו/השקענו וכל זה.

בשלב הזה פתאום מתברר לנו שבמחיר שנקבנו (וקיבלנו!), לא כללנו רכיב מסוים או לא חישבנו את הזמן של שיחות התאום עם הלקוח, אולי דווקא לא הערכנו נכון את הזמן שלקח לנו להכין את המוצר או את השירות ולפעמים אלו תקלות טכניות בתהליך שמגדילות את ההוצאות?

בקיצור, תמיד יש הוצאות שקשה לצפות אותן מראש והן "אוכלות" את מה שהיה אמור להיות הרווח מאותה עסקה.
זה במקרה הטוב – אז לפחות נצא מאוזנים והחזרנו את ההוצאות.

אבל לא חסרים מקרים שבהם יוצא שנאלצנו לכסות הוצאות הבלתי צפויות "מהכיס" של העסק שלנו ואז יוצא שלא רק שלא הרווחנו אלא שבפועל – מימנו את אותה מכירה ויצרנו הפסד לעסק.
בדיוק לשם כך השלב השני בתהליך הרכבת המחיר ללקוח, נקרא חישוב הוצאות בלתי צפויות.

כדי למנוע תקלות מהסוג הזה בהמשך, פשוט תחשבו אחוז מסוים מהסכום של המוצר או השירות ותוסיפו אותו לתחשיב. מקובל להוסיף בין 10% – 30% לתחשיב תלוי באופי המוצר/שרות.
כמובן שלא לשכוח את השלב השלישי שזה לחשב את שורת הרווח הרצויה.

כדאי לך להכיר את פגישת המרתון לפיצוח הקוד לתמחור נכון.
תתחיל להרוויח מכל עסקה.

תוכן עניינים

תוכניות הליווי שלנו

קורסים דיגיטלים

חייגו 054-3110845 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

עקבו אחריי

הפופולריים ביותר