חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה "נתפסתי" דווקא על תמחור נכון?

למה נתפסתי דוקא על תמחור

תוכן עניינים

יש לי 5 סיבות ממש טובות. אחרי מאות בעלי עסקים שפגשתי, לוויתי, הדרכתי ובעבר עבדתי כשכירה אצל כמה מהגדולים שבהם – הגעתי למסקנה החדשנית שבעסק (כל עסק!) "הכל קשור בהכל" א ב ל  מה שקובע זו השורה התחתונה: העסק מרוויח? מאוזן? מפסיד? טוב, תפסת אותי, לא באמת חידשתי כאן משהו למישהו… גם לא באמת אחדש לך, כשאומר, שלהיות בעל עסק (כל עסק!) זה אורך חיים. לא מתאים לכל אחד, לא בריא לבעלי לב חלש ובעיקר תובעני ומחייב לעשייה בלתי נגמרת. אבל אם המשכת לקרוא עד כאן, כנראה שיש לך את מה שצריך כדי לנהל עסק עצמאי ולהתמודד עם כל האתגרים המתחייבים מההחלטה שלקחת על עצמך.

אז אפשר להתקדם לעוד הנחת יסוד אחת: התחום המקצועי שהתמחית בו – הוא הסיבה לפתיחת העסק. זו רק איכות הניהול שלך, שתקבע את "השורה התחתונה" בכל רגע נתון – מפסיד? מאוזן? או מרוויח? ובניהול אני מתכוונת לסדר פעולות שכל בעל עסק נדרש להן על בסיס קבוע, אחרת במקסימום ייקרא העיסוק שלך – תחביב או משהו להתעסק איתו אבל עסק זה לא!

והנה 5 הסיבות שבחרתי לדבר על ניהול העסק שלך, דרך פעולת התמחור הנכון  

סיבה ראשונה: הכל קשור בהכל. תמחור נכון הוא למעשה שלב מסכם שלוקח בחשבון את הנתונים מתשתיות ניהול תזרים ההוצאות (קבועות, משתנות, פיתוח, ייצור וכד'), ניהול תזרים ההכנסות (מצב קיים ומצב רצוי /מתוכנן), עוד לוקחים בחשבון את ההתאמה של כל מוצר/שירות בהתאמה לסוגי הלקוחות, תקציבי שיווק, פרסום וקידום מכירות וחשוב לזכור תקצוב של ספקים ונותני שירותים ששכרת.

סיבה שנייה: תחשיב התמחור הנכון, מתבסס על מחירון של עלויות שלך (ישירות ועקיפות) לכל מוצר או שירות. המחירון הזה הוא למעשה טבלה שמרכזת את העלויות נטו של כל מרכיב בעלות מוצר/שירות בנפרד.  

סיבה שלישית: ככל שהנתונים עדכניים ומדויקים יותר, כן שורת המחיר הסופי תהיה איכותית ותאפשר להתמודד עם כל אתגר חיצוני.

סיבה רביעית: כדי שהנתונים יהיו איכותיים נדרשת עבודת ניהול עקבית ואחראית. כלום לא נשאר בזיכרון בראש , בתחושת הבטן או כל שטח אחסון שאינו טבלאות, טפסים, תיקיות וקבצים.

סיבה חמישית: כבר הסכמנו, להיות בעל עסק יציב, מאוזן ובטח להתקדם למצב רווחיות נדרשת אחריות ומחויבות על בסיס קבוע. אז כשהתמחור נכון סימן שכל העסק מנוהל נכון והמחיר הסופי ללקוח הוא על בסיס חישוב עלויות + אחוז לבלתי צפוי + שורת הרווח הרצויה בהתאמה למוצר/שירות/לקוח ממוקד = מחיר ריאלי שיעמוד בכבוד גם בתנאי תחרות וגם מול הלקוחות המתאימים לעסק שלך.

לסיכום: כדי להגיע למחיר הנכון והריאלי למוצרים והשירותים בעסק שלך, נדרש ממך לתכנן ולעדכן נתונים. כך ההחלטות שלך מבוססות על מידע עדכני ואמין וכך השליטה באמת בידיים שלך ורק כך המכירות יניבו הכנסות שגם יכסו עלויות וגם יישאו רווחים ולך יהיה עסק מניב ויציב לאורך שנים.

כדאי לך להכיר את פגישת המרתון לפיצוח הקוד לתמחור נכון.
תתחיל להרוויח מכל עסקה.

.

.

תוכן עניינים

תוכניות הליווי שלנו

קורסים דיגיטלים

חייגו 054-3110845 או
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות!

עקבו אחריי

הפופולריים ביותר