חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה קבצי מסטר חשובים לניהול יעיל

ניסיון של למעלה מ 28 שנים לימדו אותי כבר שמנהלים שיודעים לקבל החלטות שמקדמות את העסק, שפחות נשענים על אינטואיציות וטרנדים שיווקיים ושמצליחים להביא לתוצאות של צמיחה ורווחיות הם מנהלים שעובדים עם תבניות וכלי עבודה שגם מיעלים להם את העבודה השוטפת. קובץ  "מסטר" או בשמו העברי קובץ "תבנית", הוא מסמך  שצורתו הראשונית מזכירה שאלון או דף בחינה. […]

למה קבצי מסטר חשובים לניהול יעיל Read More »

הקשר בין המצאת הכתב וניהול פיננסי

זה היה באחד מאותם ימים של צעידה בשדות בשולי העיר, כשבאזניות אני מקשיבה ולומדת על תולדות האנושות – שיעור 8 ליתר דיוק* הדר' יובל נוח הררי מרצה והיסטוריון, מחונן לטעמי, טווה את חוטי הקסם בהסברים של רצף ההתפתחות של המין האנושי, דר' ההרי, למי שלא מכיר, הוא מחבר הספר קיצור תולדות האנושות. ואז, בלי שום

הקשר בין המצאת הכתב וניהול פיננסי Read More »

לעמוד ביעדי העסק בלי ליפול מהרגליים – מאמר סרטון

היום נתמקד בשאלה הכי פופולארית שאני שומעת מבעלי עסקים:מה אני צריך ניהול? הכל אצלי מתויק בראש…חלקם גם מוסיפים, מה, עכשיו להיות עבד לטבלאות ונתונים? לא מספיק יש לי שיווק ומכירות על הראש?!אז עכשיו אנחנו מגדירים מהו ניהול ובמה ניהול נכון ועקבי משרת את העסק?ונסו לבדוק מעצם ההגדרה, האם ניהול זה משהו שאתם באמת עושים, או

לעמוד ביעדי העסק בלי ליפול מהרגליים – מאמר סרטון Read More »

איך לצאת במבצע הנחות בלי לפגוע ברווחיות?

אחד המהלכים השיווקיים שיותר מאתגר עבור העסק קשור בקביעת תו מחיר למוצר או שירות בתנאי מכירה מיוחדים – הוזלה, קנה/קבל, 1+1 וכדומה.מצד אחד פוטנציאל המכירות גבוהוכך גם גידול מחזור ההכנסות ואפילו הרווחים יגדלו אבל,מצד שני תכנון שגוי או העדר תכנוןיכולים לגרום להפסדים ואפילולמצב של מימון סמוי של העסק,בכל מכירה שתתבצע.כלומר, ההכנסות לא רק שלא ייצרו

איך לצאת במבצע הנחות בלי לפגוע ברווחיות? Read More »

איך לחשב עלות שעת עבודה של העסק?

איך לחשב עלות של שעת עבודה לעסק? העסק שלך, מעצם היותו יחידה עסקית, יש לו עלויות קבועות.עוד לפני שיצרת מכירה אחת, עוד לפני שיזמת פעילות שיווקית מכל סוג שהוא – כבר מונה ההוצאות מתחיל לעבוד. אלו ההוצאות הקבועות והשוטפות שנובעות מתחומי תפעול השונים. ולמה חשוב לבודד את עלות השעה הבודדת?כי זו למעשה הבדיקה הראשונה שעסק

איך לחשב עלות שעת עבודה של העסק? Read More »

קיצור תולדות התכנון המוקדם

למה תכנון מוקדם חשוב כל כך או מה ועד כמה מרווחים כשמתכננים? נהוג לספר שכשאלוהים הגיע לארץ הוא רצה את השבת.לנוח, לאכול טוב, לטייל, לשחק, לקרוא, להיפגש עם חברים וכל מה שעושיםבשבתות ובחופשות.ואלוהים, כמו כל מנהל טוב, הבין שהדרך אל החופש והמנוחה עוברת בתחנות של עבודה פיתוח וייצור.אז פיתח את האור, סכר את המים, ייצר

קיצור תולדות התכנון המוקדם Read More »

אילו לקוחות מתאימים לך?2

מה זה אומר הלקוחות המתאימים לך?

יש מוטו שחוזר על עצמו במגוון של מסרים שיווקיים מכל מני תחומים."הלקוחות המתאימים לך ולעסק שלך"יגיעו אליך "הלקוחות המתאימים לך ולעסק שלך"תעבוד רק עם "הלקוחות המתאימים לך ולעסק שלך"תפגוש את "הלקוחות המתאימים לך ולעסק שלך" מי הם? איפה הם? מתי ואיך יגיעו אלי או איך אני אגיע אליהם?ומי קבע מה זה בכלל "הלקוחות המתאימים לך ולעסק שלך"? אז נעשה סדר בדברים:אפיון קהל היעד/לקוחות שייך לתחום הניהול

מה זה אומר הלקוחות המתאימים לך? Read More »

ייעוץ עסקי | מחיר מניב למוצר מורכב

איך לחשב מחיר למוצר שמורכב מכמויות קטנות של כמה מרכיבים?

יש ענפים רבים בעולם העסקים שהמוצר או השירות הסופי ללקוח, כולל בתוכו מספר מרכיבים ששולבו לתוך המוצר המוגמר בכמויות קטנות.כמו במוצרי מאפה או תבשילים, עיצוב וייצור תכשיטים, טיפולים קוסמטיים ואפילו שירותים טכניים כמו נגרות, אינסטלציה, מעבדות תיקונים וכדומה?אותם מרכיבים (קמח/ברגים/דבק/תבלינים וכו') נרכשים על ידי בעלי העסקים בכמויות גדולות ומשום כך משלמים עליהם בכסף רב, אבל

איך לחשב מחיר למוצר שמורכב מכמויות קטנות של כמה מרכיבים? Read More »

ייעוץ עסקי | סעיף "בלתי צפויות" בשלב תמחור

למה נועד הסעיף "בלתי צפויות" בשלב התמחור?

בטוח שגם לך זה קרה, אולי אפילו יותר מפעם אחת, שאחרי שנתת שירות או מכרת מוצר חישבת בינך לבין עצמך "כמה נשאר לי" אחרי כיסוי ההוצאות.כי זה מה שאנחנו עושים. קודם מוכרים ורק אחר כך בודקים איך כמה ולמה הרווחנו/הפסדנו/השקענו וכל זה. בשלב הזה פתאום מתברר לנו שבמחיר שנקבנו (וקיבלנו!), לא כללנו רכיב מסוים או

למה נועד הסעיף "בלתי צפויות" בשלב התמחור? Read More »

ייעוץ עסקי | איך קובעים 3 מחירים שונים למוצר אחד ומרווחים יותר?

סל המוצרים בעסק שלך, הדרך הבטוחה למכירות טובות כל השנה

חודשי הקיץ, לעסקים רבים, נחשבים לעונה הבוערת שבה הם מוכרים הרבה, ולעומתם ישנם עסקים שעבורם זו דווקא העונה הכי חלשה, ישנם עסקים שחגי תשרי הם העונה העמוסה ושאר השנה הם בהתנהלות נמוכה יותר, ואצל אחרים דווקא סוף שנת הכספים היא העונה הטובה לגיוס לקוחות חדשים וכן הלאה הדוגמאות. אבל העיקרון שאני רוצה לדבר עליו זהה

סל המוצרים בעסק שלך, הדרך הבטוחה למכירות טובות כל השנה Read More »